עיסוי נשים בהריון

הריון הוא זמן של שמחה וציפייה, אבל גם של שינויים פיזיים ורגשיים. נשים הרות רבות חוות אי נוחות כמו כאבי גב, נפיחות, חרדה ונדודי שינה. טיפול בעיסוי יכול לעזור להקל על חלק מהתסמינים הללו ולספק תחושת רגיעה ורווחה.

 

טיפול בעיסוי הוא שיטת טיפול טבעית הכוללת הפעלת לחץ ותנועה על הרקמות הרכות של הגוף. ישנם סוגים שונים של טיפולי עיסוי, אך הנפוץ ביותר עבור נשים בהריון הוא עיסוי שוודי, המשתמש בתנועות ולישה עדינות כדי להרפות את השרירים ולשפר את זרימת הדם והלימפה

אחד היתרונות הפיזיים המרכזיים של עיסוי לנשים בהריון הוא שיכוך כאבים. כאשר הגוף עובר שינויים משמעותיים, אמהות לעתיד חוות לעיתים קרובות אי נוחות באזורים כמו הגב, הצוואר, הירכיים והרגליים. טכניקות עיסוי, המותאמות לצרכים הספציפיים של נשים בהריון, יכולות לעזור להפחית מתחים ולהקל על כאבי שרירים. על ידי התמקדות באזורים של אי נוחות, טיפול בעיסוי יכול לספק הקלה מכאבים נפוצים הקשורים להריון, ולהגביר את הנוחות הפיזית של האם.

טיפול בעיסוי הוא בדרך כלל בטוח לנשים בהריון, נשים בהריון צריכות תמיד להתייעץ עם הרופא לפני קבלת עיסוי, במיוחד אם יש להן מצבים רפואיים מורכבים או סיבוכים. העיסוי מתבצע החל מהטרמסטר השני.

 

לסיכום העיסוי יכול להיות דרך נפלאה להעצים את חווית ההריון ולהתכונן ללידה. זה יכול לעזור לנשים בהריון להתמודד עם השינויים הפיזיים והרגשיים המתרחשים בתקופה מיוחדת זו, פינוי רעלים ופסולת והפחתת נפיחות, שיפור זרימת הדם העוזרים לאם ולעובר, הקלה על חרדה ותרומה לשינה טובה יותר.

כתבות ומחקרים שונים לגבי עיסוי בהריון:

עיסוי טרום לידתי איגוד ההריון האמריקאי.

https://americanpregnancy.org/healthy-pregnancy/is-it-safe/prenatal-massage/

היתרונות של טיפול בעיסוי לנשים בהריון

https://oriolephysio.com/benefits-of-massage-therapy-for-pregnant-women/

יתרונות העיסוי במהלך ההריון – עיסוי טבע דומם

https://www.stilllifemassage.com/5-benefits-of-massage-during-pregnancy/